Sunday, December 9, 2012

MANTERA UNTUK MEMANGGIL LANGSUIR / PONTIANAK ??

Assalammualaikum kepada semua Followers blog Mr.Zam Extreme

Ok Kali ni Mr.Zam nak berkongsi kepada korang semua artikel yang jarang di perkatakan orang, tentang mantera yang di katakan boleh menghadirkan Langsuir / pontianak ?

Apapun sebelum korang membaca nya perlu di ingatkan hanya Allah Swt sahaja lah yang berkuasa di atas tiap sesuatu .






Sir Richard Olaf Winstedt (2 Ogos 1878 – 2 Jun 1966), atau juga dikenali sebagai R. O. Winstedt, merupakan pengkaji Timur Inggeris dan pentakbir koloni dengan kemahiran Malaya British.


Winstedt dilahirkan di Oxford, mendapat pendidikan di Magdalen College School and New College, Oxford, dari mana dia menerima MA.
Pada 1902 dia menjadi kadet dalam Perkhidmatan Awam Persekutuan Tanah Melayu, dan ditempatkan di negeri Perak di mana dia mempelajari bahasa dan budaya Melayu.
Pada 1913 dia dilantik sebagai Pegawai Daerah di Kuala Pilah, dan pada 1916 menyertai jabatan pendidikan. Pada 1920 Winstedt menerima DLitt daripada Oxford.



Olaf  Winstedt ada satu sifat buruk. Bila dia ditugaskan ke negeri-negeri FMS, dia tidak buat kerja yang ditugaskan tapi dia selongkar istana-istana Melayu and belajar pasal manuskrip-manuskrip lama.
Pada 1909 beliau telah menulis dalam satu unpublished Journal by Asiatic Society, ILMU MEMANGGIL PUNTIANAK. Recorded from account of Dato’ Amarabangsa Wiraja/Wijaya.. Seorang pawang yang amat ampuh zaman itu dari Temenggor, Di katakan sekitar tahun 1850 .

Inilah dia Manuskrip lama atau Mantera yang di katakan boleh menghadirkan jelmaan Langsuir / Pontianak itu ??




BACA BOLEH, PERCAYA  JANGAN, SEKADAR UNTUK TATAPAN !!


SUMBER DARI 
► http://www.illustrasiaku.com/mantera-untuk-memanggil-langsuir/
- SILAKAN SHARE -






   ►   Mr.Zam Extreme LIVE! Streaming  


EDITOR : Mr.Zam Extreme


2 comments:

  1. *Mr.Zam* sy cdangkn *mr.zam* dlete je mantera tuh. Bia *mr.zam* n pihak yg wajib je simpan mantera nih.. mgkin bg *mr.zam* owg lain xkn bce.. tp mnusia yg jnis kurafat nih byk skg.. dunia pn da nk akhir zmn.. hrp mklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalammualaikum ya betol juga kan....sy akan delete kan..tunggu kak yong baca mesej ni dulu ya....kak yong ada fb tak, cari saya ABG ZAM MRZAM , terima kasih atas sokongan pada team saya yer mrzam extreme, sy tk cabar tk seru kami hanya terjah jew!

      Delete

HAMSTER